martes, 4 de noviembre de 2014

Circular al Pic de l'Infern

Hola!:

El passat Dissabte 1 de Novembre tres pioletencs de Sabadell vam realitzar satisfactóriament una circular que recorre un grapat de pics que ronden els 2800m a la zona de vallter 2000.
La nostra fita arrenca des d'un parking proper al refugi d'Ulldeter, on vam fer nit.

Parking a la carretera de Vallter 2000

Agafem el camí que surt just davant del parking en direcció al refugi d'Ulldeter, on ens plantem en poc mes de 15 minuts.
Seguim en direcció al coll de la Marrana, punt de trobada de la circular, amb el Bastiments ja a la vista.

En direcció al coll de la marrana

Un cop al coll de la Marrana, continuem a la dreta, en direcció al pic de Bastiments, en el que será el tram més feixuc de la circular. Ascendim fent zig zags en un tram d'uns 45 minuts on el Sol pica de valent.

Al pic de Bastiments

Tot seguit fem un tram rocós de baixada en direcció al pic de Freser. Des d'on ja gaudim d'una bona perspectiva de la circular. S'ha de dir que la bona visibilitat de la jornada, ens ajuda enormement a la fàcil identificació del cims que voliem assolir.

Al coll de Freser

Des del pic de freser, on ja veiem els primer blocs de granit, continuem crestejant fins al pic de l'infern. En alguns trams ens hem d'ajudar amb les mans, peró amb una mica d'atenció, el tram de crestes no és especialment difícil ni perillós.

Al pic de l'Infern

Fem marxa enrera i ens adreçem en direcció al Pic dels Gorgs, des d'on tenim unes vistes inmillorables de l'entorn i de tots els llacs que envolten la zona. La roca granítica li dona un toc particular al cim.

Travessant el Pic dels Gorgs

Continuem crestejant fins trobar el GR 11, que conecta amb Núria. Descendim per aquest camí per trobar una ámplia vall des d'on podem observar tota la cresta recorreguda.
En poc més d'una hora ens plantem de nou al coll de la marrana, des d'on només hem de desfer camí fins al parking.

Vista abans d'agafar el GR11

El camí de tornada a la Marrana és un passeig!

En total, 6 hores de ruta, 13 km i 1260m acumulats. Totalment recomanable!!!